Blåbär och silverbling

Tjoho bloggisen! Nu har jag gjort ännu fler armband (vad ska jag ha dem till egentligen? Jag använder aldrig smycken.) till min lilla African flower-kollektion. Som du kan läsa  här så ville jag utveckla designen lite så man slapp akupunktur så fort man la handleden på en plan yta…

Den här blåa grejen var en beställning från moderskapet här hemma. Hon är en blå-älskare och använder rätt mycket khakifärger, därav färgerna. Tyckte att det blev rätt bra med knäppningen på sidan.

Armband av African Flower Den här tycker jag vi döper till ”Blåbärsris”. Tyvärr tycker jag inte om blåbär.

När den blå var klar så fick jag tråkigt igen. Gjorde därmed ett rosa armband. Här orkade jag inte virka knappar, utan sydde istället dit några söta små silverknappar. Blev onekligen lättare att knäppa själv med dessa, och det blir ett helt annat uttryck tycker jag. Bättre/sämre?

Armband av African Flower
Med dessa projekt har jag lärt mig att handleder inte är speciellt vackra. I alla fall inte mina. Eller så är de bara inte särskilt fotogeniska?

Nu är jag dock omåttligt trött på armband. Måste hitta på något nytt. Funderar på att göra en mössa. Eller sjal. Eller något helt annat. Sova kanske?

Detta postades första gången den 12/10 2010 på http://drillemor.zoomin.se och återpostas 11/1 2011. Vissa ändringar har gjorts.

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Blåbär och silverbling

  1. Ping: Har du hört (läs: läst) det förut? | Drillemor

Vad säger du om det?

