Candid camera!

Jag gjorde sedan det jag sa i slutet på förra inlägget. För några år sedan var jag en riktig hejare på att virka blommor, gjorde till och med en stor del av mitt projektarbete i åk3 med dessa, men tycker inte att jag får till dem som jag vill längre… Irriterande.

I min tristess provade jag också att göra ”Granny wheel square”, alltså cirkulära mormorsrutor i en kvadrat. (Det där blev nästan begripligt.) Lite småkul, men vad ska jag göra av sådana?? Några tips?

Blev snabbt uttråkad av både blommor och mormorhjulrutor. Insåg att min filmkamera inte var värdig att transporteras i strumpor och vantar och började således igår att virka ihop en liten fjong. Hittade ett garnnystan som legat i gömmorna så länge jag kan minnas… i morse gjorde jag klart fodralet och jag gillar faktiskt mönstret som blev av det flerfärgade garnet. Liknar nästan vattenfärg som flutit ihop. Jag brukar annars ofta tycka att flammiga garner ser lite billiga ut av någon anledning.

Avslutade med en liten tofs som var himla knölig att få jämn och snygg, men med lite tvätthjälp av Tindrakatt så blev den hyfsad till slut!

Virkat fodral till videokamera
Störigt med sned bild. Jag.ogillar.foto.nu

Eftersom jag inte kunde bestämma mig för om jag skulle göra en ögla och en knapp som låsning eller om jag skulle virka ett lock så gjorde jag inget av det. Blev istället ett litet hål uppe i kanten där jag kan sticka ut snodden. Batteriet blir därav inte alls skyddat men å andra sidan är inte fodralet vattentätt hur som helst…

Virkat fodral till videokamera
En bild till. Tjalala.

Jag är faktiskt rätt nöjd! Men….. vad skaaaaaaaa jag göra nu??

Ack, detta tunga liv!

Detta postades första gången den 23/10 2010 på http://drillemor.zoomin.se och återpostas 11/1 2011. Vissa ändringar har gjorts.

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Vad säger du om det?

