Flygande grisar och flaxande stavar

Se upp! För idag kan grisar flyga. Jag knäckte nämligen musikfrågestafetten på Kemimannens blogg. Det ni! Satt och pillade med de jag redan kunde och de jag hade en aning om, och plötsligt så var allt löst! Blev förvånad själv och inte visste jag att mina googlingkunskaper kunde komma så väl till pass någon gång. Men, som jag alltid har tänkt, att blir jag inte paprikaiploppare i en olivfabrik eller seriemördare, så kan jag alltid bli detektiv.

Liten uppdatering på drillemorlivet kanske kan vara på sin plats. Jag skriver ju inte så himla ofta här, mest för att det inte finns mycket att uppdatera OM. Hehe. På senaste tiden har det blivit lite väl mycket virkning också, kan jag tycka.

De senaste veckorna har det varit mycket drillande på gång. Nybörjartjejerna som jag är med och tränar hade scendebut och var jättesuperduktiga! De har bara haft två gånger på sig för att lära sig det här programmet (de kommer halvvägs in i klippet, ungefär) och med en live-orkester dessutom! Det är mycket att tänka på.

Min lite äldre grupp var på turné i kommunens bibliotek och gjorde reklam för drillen bland sexåringarna i veckan. Själv fick jag också hugga i lite, och var med på musikkårens årskonsert. Filmerna från den konserten blev inte stjärnklara, men det kanske är lika bra. Det var första gången vi körde de nya marschprogrammen och de sitter inte direkt stenhårt än. Här är i alla fall en playlist, om någon är intresserad: Höstkonsert

Detta postades första gången den 30/10 2010 på http://drillemor.zoomin.se och återpostas 11/1 2011. Vissa ändringar har gjorts.

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Drill och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Vad säger du om det?

