UFO-invasion!

Efter klagomål och dåligt samvete så kommer här ett litet inlägg, fullt med bilder!

Sen sist så har jag virkat klart lite projekt, lagat hål och fortsatt med virkningen på annat. Dessa virkade tossor gjorde jag först, och sedan improviserade jag ihop kitchigt matchande pulsvärmare också. Det är gjort i ullgarn som inte brukar killasochstickas, men detta kliade deluxe! Måste tvätta och se om det blir bättre, annars får de användas till ögongodis.

HÄR kan du se hur jag satte ihop tossorna. Jag gjorde dem dock av mormorsrutor men du (som absolut blir inspirerad att själv ta fram en virknål och göra egna tossor till den galet kalla vintern) kan ju göra av vilken ruta som helst. Stickade rutor kanske?

Virkade tofflor och pulsvärmare av mormorsrutor/granny squaresJag brukar klaga på hur svårt det är att fotografera sina egna händer. Ifall du inte räknat ut det själv så är det gaaaalet svårt att få sina fötter på bild i en okej vinkel! MYCKET knöligare än en hand!

Sedan har jag också varit duktig och lagat två par yllesockar som jag knappt kunde använda förra året eftersom de var så trasiga. (Fast det gjorde jag ändå. Det var kallt!) Första lagningen blev förskräcklig, andra inte fullt så hemskt, och sista (femte) hålet blev helt okej. Funktionsdugliga blev de i alla fall! Tur att det är på undersidan.

Nummer tre i kategorin handicraft som jag roat mig med den senaste tiden är att fästa trådar, virka ihop och kanta min lilla mormorsrute…..grej. Jag började med rutorna i somras, la dem på hög för att nu börja ta tag i den igen. Själva stycket anser jag vara färdigt, nu är det bara monteringen som återstår. Blääääää! Frågan är då; montera till vaaaad? Mamma tyckte att det skulle bli en handduk, det ser ut som ett förkrymt överkast men jag tror att det blir ett kuddöverdrag. Det har rätt storlek för det i alla fall, men då måste jag antingen virka en baksida eller hitta ett bra tyg. Därefter måste jag, antagligen för hand, sy ihop hela kalaset. Låter lockande? Nja… Någon gång i framtiden. Det får fortsätta vara ett UFO till andan faller på.

Om du vill veta hur man sätter ihop mormorsrutor lika tjuuusigt som jag så kan du kolla häääär.

Ihopvirkade mormorsrutor/granny squares
Taaaa-freaking-daaa skulle man kunna uttrycka det som! Om man vill, alltså. (Man eller jag? I admit; jag. Jag uttrycker det så. NÖJD Sanna? ;))

Sedan har jag faktiskt pysslat med lite annat också, men det kommer få ett eget inlägg så småningom. Moho haha och så vidare.

Se nu till att kommentera och uppmuntra min dalande virkkarriär, och om du kommer på något fint användningsområde till mitt förkympta överkast, ca 40*50 cm, så är du än mer välkommen att hojta! Nu ska jag sluta med bild- och länkbombningen.

Pis out!

Detta postades första gången den 26/11 2010 på http://drillemor.zoomin.se och återpostas 12/1 2011. Vissa ändringar har gjorts.

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Vad säger du om det?

