Add an ad to vent!

Är det inte helt galet? Att första advent passerat, att det är december, att det var 22 minusgrader i morse?? Hm. Inte heeelt okej alltså!

I alla fall, mor min har under flera år klagat på att hon inte hittar en fin adventsstjärna, och i frustration vräker hon ur sig att jag borde virka en. ”Höhö, no way” tänkte jag.

Dagen efter så började jag…

Såg en virkad stjärna på denna sida och tänkte att det inte såg så svårt ut. Pillade lite, och fick till en sexuddig stjärna i det sticksiga tossegarnet. Gjorde sedan sex stycken till, vilka jag sedan sydde ihop till något snöflingeliknande. För att få den ostyriga garnklumpen lite mindre sladdrig så kokade jag en sockerlösning (lika delar socker och vatten) och geggade på. (Om du vill göra något liknande, använd icke ullgarn om du ska stärka den! För mig gjorde det att garnet ser smutsigt ut. Bomullsgarn tror jag är the shit. Ullgarn bara shit.) Nålade upp stjärnan till rätt form och sen fick den torka ungefär ett dygn. Hängde upp den i la fenêtre, och TADAAAAAAAAA, en adventsstjärna!

Virkad advensstjärna
Hade redan hängt upp den när jag kom på att jag skulle fota den. Småknöligt fotoläge, om man så säger! Den ville inte sluta snurra, heller. Uppfostrat den fel, tror jag bestämt.

Sedan måste jag be om ursäkt också. Rubriken är en av mina dåligaste ordkrängerier på länge. Var tvungen. Något med hjärnan som är o-okej. Men det är ju ingenting nytt.

Detta postades första gången den 1/12 2010 på http://drillemor.zoomin.se och återpostas 12/1 2011. Vissa ändringar har gjorts.

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Vad säger du om det?

