Katt och råtta

Jahaja. Nu var det ett tag sedan igen. Har varit massa jul och grejer, vet inte om du missat det kanske? Det är ju liksom lätt hänt.

Tänkte börja med en ganska fulkul bild på Mimmi katt. Såhär kan hon sitta och sova ibland när hon är extra frusen och elementen brassar på lite extra:

Mimmi gillar värmeHello my friends down there!

Sedan till kapitel två då. När kusinerna var här sist fick jag en ”beställning” på en brun råtta, beställaren i fråga ritade till och med ett mönster till mig (fast jag måste erkänna, jag använde istället mönstret ”Virka din egen trädgårdsmus”). Sagt och gjort, jag virkade ihop den lilla saken och hade vips en julklapp klar (och ett bloggämne)! Det tackar man ju inte nej till. Amigurumin verkade bli mer populär än vad jag hade väntat mig också. Trevlugt trevlugt. På bilden är även mönstret. Syns sådär och är lite småsuddigt, som vanligt.

Virkad amigurumi i musformDen analytiska uppmärksammar säkert skillnader mellan originalmönstret på bilden, det länkade mönstret och mitt slutresultat. Vi kallar det för konstnärlig frihet.

I samband med råttbortgivandet hade vi också julfirande, lilla tjocka släkten. Jag reducerade bort 13 år och hade smått kul som hemlig agent och häst. Det lyckades under dagen även komma ut att jag bloggifierar mig, så nu får vi se om det blir släktinvasion här på sidan. Undrar hur mycket jag behöver börja censurera? Höhöhö. (Eller, hohoho, måste ju få med lite säsongsstämning.)

See ya next year, eller kanske tidigare om andan faller på.

Detta postades första gången den 27/12 2010 på http://drillemor.zoomin.se och återpostas 12/1 2011. Vissa ändringar har gjorts.

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Katt och råtta

  1. Ping: Årsdagsparty! DU är bjuden! | Drillemor

Vad säger du om det?

