Inte längre hjärtlös <3

Har efter en viss nedgång i produktionsfarten åter virkat lite! Jag håller på att virka en mycket episkt cool drake till lillkusin som snart fyller ett år. Den kanske inte är den mest barnvänliga, men hallå, han blir väl stor någon gång också…. hur som helst så tog garnet slut när jag kom till själva slutspurten! Irriterande!

Dasslöst

Jag insåg först nu hur man gör bildtexter. Det var väl skillat av mig? Suck...

Eftersom jag var inställd på virkvirkvirkande när garnet så att säga kom till ände, och jag dagen innan när jag letade drakar snubblat över en massa andra mönster, så fick jag helt enkelt börja på ett sidoprojekt (slå den där meningen om ni kan!). Det blev då något som gick enkelt och snabbt; ett litet hjärta. Kul detalj (eller kul och kul… den är inte speciellt cirkelformad?) är bandet till upphängningen. Den kommer från en T-shirts upphängnings-slängidäng-ivägen-snören som ibland sys fast vid axlarna. Avskyr dessa, då de har en tendens att krypa fram och häng- och slänga. Tur för dem att de är användbara i andra avseenden!

I alla fall. Nog om snören. Ett litet hjärta blidde det, i vitaste vitt. Det var enkelt och gick på ett kick att virka den, och instruktionerna var lätta att följa. (Japp, Sanna, det här är en illa dold uppmaning till dig att bryta gamla hästvanor!) Mönstret är från stjernfalls.blogg.se/hjärta, på den bloggen finns det fler gratis mönster att kolla in.

Ingen aning om vad jag ska ha hjärtat till, kanske ska brodera ”Das Dass” på den och hänga på toadörren? Vi får se. Kan ju vara bra att ha ifall man glömmer vad den dörren leder till (vilket i många fall bara till skit). 

Das dass?   typ

Slut på Drillermors ordbajseri och krystade skämt. För den här gången.

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Inte längre hjärtlös <3

  1. Stjernfall skriver:

    Jättefint! Och tack för dom snälla orden i min blogg 🙂

  2. Alltid (skit)kul att läsa dina bloggar 🙂

  3. fiffi skriver:

    SV: Ja jag kommer å frågar när jag behöver hjälp, tips och idér 🙂
    Ja de stämmer att det är bra tider, mycket att göra (men de brukar jag ju ha) Flyttat ihop med sambon, gått med i scoutkår och så vidare 🙂

    Vad funderar du på att bli när du blir stor då?

    KRAM!

  4. fiffi skriver:

    Jag har gått halva min utbildning, så jag har 1,5 år kvar på sjuksköterskeprogrammet 🙂 om planen går som den ska så blir jag examinerad när jag är 22 🙂

    Du kommer nog på vad du vill göra!

  5. Sanna skriver:

    Men Lillen, jag kan inte virka något annat än hästar! Eller, jag har ju faktiskt virkat en hink också.

  6. Sanna skriver:

    SV: Och visst är det väl gulligt? Lite iaf?

  7. Sanna skriver:

    SV: Det har jag redan upptäckt. Den får följa med hem till mig.

  8. Lina skriver:

    SV: Vad gulligt! 🙂 Du vet ju iaf att det handlar om hästar till skillnad från vissa andra. 😛 haha

  9. Lina skriver:

    SV: haha! hyfsat sunkig kille

  10. Ping: En grön flodhäst och andra spejsade kreationer | Drillemor

  11. Ping: Kaniin te titta in? | Drillemor

  12. Ping: Ping: Att märka ord | Drillemor

Vad säger du om det?

