En grön flodhäst och andra spejsade kreationer

Jag har varit lite kreativ igen! Som jag berättade i det här inlägget så har jag pillat lite med en ”episkt cool drake” till lillkusinen som fyller ett år. Garnet tog ju dock slut mitt i produktionen så jag var tvungen att hitta på något annat att göra ett tag. Resultatet blev hemskt. Jag gjorde nämligen en helt hjärnbefriad gris (här finns det mönstret) och en rejält påtänd sköldpadda (mönster här).

Disclaimer: Varning för starka bilder. May cause nightmares.
Paddis 
Efter att garnproblemet så småningom åtgärdades så har jag nu virkat och sytt klart draken, med en hel dags marginal, till ettårsfirandet. (Som jag alltid har hävdat är framförhållning nyckeln till framgång. (Därav min frånvaro av framgång. (Men det här var bara en parentes i sammanhanget. (Eller rättare sagt fyra. Låt oss återgå.)))) 

Efter att drillemor-modern tjuvgluttat på den fantastiska födelsedagspresenten (dock innan vingarna hunnit växa ut) kläckte hon ur sig att det såg ut som en flodhäst. Till det har jag bara ett svar. HAR DU NÅGONSIN SETT EN ELDSPRUTANDE FLODHÄST???

Mönstret har jag tagit härifrån. Om du känner för att göra en egen får du vara beredd på att klura lite över mönstret, eftersom det är skrivet på ett lite annorlunda sätt än vad de brukar och dessutom med engelska termer. 
 Visar sina ståtliga vingar



En uppdatering efter att ha varit på kalaset är att pastakartongen (Cotelli) jag slagit in draken i var långt mer populär än innehållet självt. Faktist den mest uppskattade presenten av dem alla! Grejt success!

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till En grön flodhäst och andra spejsade kreationer

  1. Vad fina grejer! Och draken är ju otrolig, superfin med alla små detaljer 🙂

  2. Håkan skriver:

    Draken är grym.

  3. Sanna skriver:

    Draken hade nästan kunnat vara en krokodil också (utan vingar och eldsprut). Jättefin var den!

    Och sköldis var inte fy skam heller! Sötnos!

  4. moder skriver:

    Nej, jag har inte sett en eldsprutande flodhäst! Förresten, draken/flodhästen sprutade ingen eld när jag besökte den, så det så!

  5. Lina skriver:

    SV: haha ibland får man sig ett gott skratt!

  6. Ping: Kaniin te titta in? | Drillemor

  7. Ping: Årsdagsparty! DU är bjuden! | Drillemor

Vad säger du om det?

