Årsdagsparty! DU är bjuden!

Där allt började...För ganska exakt ett år sedan så pillade jag ihop min första amigurumi! Det var en fin liten pingvin som tog alldeles för lång tid att göra och som såg dagens ljus den 29 mars 2010. På den följdes sedan en fulare pingvin, en rosa katt, en hejkissekatt, några ugglor, en massa ”tummar”, sniglar…. listan kan göras, om inte lång, så åtminstone längre!

Det största problemet med att ha en skapande liten hobby är att du just skapar saker. Det är ju en sak om ens hobby är att baka bröd, för då kan man liksom äta upp resultatet. Om ditt största nöje är att renovera så får du ett snyggt boende (förutsatt att du är en begåvad byggare, såklart). Om man däremot virkar små figurer så kan varken käka produkten eller bo i den. Vissa saker har fått flytta iväg, exempelvis min drake och råtta. En liten tumme har råkat bosätta sig i Budapest på en pub där jag (tror jag) glömde den och ett stort antal hänger och dinglar i diverse nycklar och på väskor. Resten bor trångt i en låda.
En ful och jobbig logga mitt på bilden, stå ut!För tillfället så har min relation med amigurumisarna svalnat av lite och jag pysslar med lite andra saker i stället men jag har en känsla av att det snart ändras igen. Bland annat så ligger en kanin och väntar på att göras i ordning… kanske lagom till påsk? 

Som så ofta på högtidliga fester så tenderar folk att tröttna på värdens tal, så jag avrundar här. Tack för att du tittade förbi; om ett år så får vi se hur många fler små mjuka polare som fötts! Håll dig uppdaterad på graviditeterna här på bloggen och, återigen, tack för att du kom!

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Årsdagsparty! DU är bjuden!

  1. Lina skriver:

    SV: haha okej 🙂 jag älskar gamla 64-bitars!

  2. Lina skriver:

    SV: men hur pluggar man till en omtenta när man lärt sig det material man fått + anteckingar, har läst allt i bok och ändå inte klarar sig?! ska jag behöva se alla föreläsningar igen och höra hans babbel om allt annat igen?! jättekul så här dagen innan annan tenta…. allt försvann ur mitt huvud nu

  3. Lina skriver:

    SV: hur kunde du skita i de andra kurserna? de var ju inte lägligt att få resultatet just idag. orka rinte plugga alls nu…

  4. Lina skriver:

    SV: okej. 🙂 skönt! hade fått för mig om att du läste ett matteprogram? 😛

  5. Lina skriver:

    SV: aha okej! 🙂 jo det förstår jag. haha. vad gör du nu då?

  6. Lina skriver:

    SV: jaha okej! du ska inte plugga något annat då? och det heter arbetssökande. 😉 haha ja jag lär behöva en tumme iaf!

  7. Lina skriver:

    SV: Haha okej då! Finns väl ändå en del utbildningar på Liu?

  8. Lina skriver:

    SV: jo men så är de ju! finns så himla mycket att välja på så man inte blir klok på det!

Vad säger du om det?

