Det är ett tag sedan det var en kul jul…

Jag insåg när jag egoläste min egen blogg att jag inte skrivit något om när min drillgrupp var iväg och tävlade. Det måste vi ju råda bot på, ellur hurur?

Någon vecka eller två innan anmälningstiden gick ut till tävlingen Kulijul i Västervik så bestämde vi oss för att ställa upp på något sätt. Kulijul är inte som andra drilltävlingar som har rätt strikt reglemente och utbildade domare utan är mer inriktad på att olika stilar och föreningar kan komma och ha lite kul vilket ju passade oss nybörjare. Det blev inte mycket tid att sätta ihop ett program på, men vi kämpade på och kvällen innan vi åkte till tävlingen satt det.
(Om du vill höra presentationen innan så se klippet från början. Haha, thumbnailen gör oss inte riktigt rättvisa…)

För att vara första gången för alla utom mig att befinna sig på en tävling så gick det faktiskt bra. Även om vi inte fick något pris så fick vi några fina kommentarer och insikt i hur andra drillare (och cheerleaders som också tävlade) gör program och dräkter. På dagen för prisutdelningen fick vi dessutom vara med i workshops i antingen drill, dans eller cheer, och vi fick med oss lite nya ideer hem till Mjölet. Tror faktiskt man kommer märka lite av det i sommarens musikkårsprogram, koreografin är lite knöligare än vanligt… och även om vår uttråkade publik inte märker det så kommer vi ha det svårt i alla fall! Mohohaha.

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Drill och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det är ett tag sedan det var en kul jul…

  1. Sanna skriver:

    SV: Jag förstår det! Det har du ju aldrig fått höra liksom. Var inte det ett av dina första minnen av mig, förresten?

  2. Sanna skriver:

    SV: Pappa kallar honom Beatles…. Får jag kalla dig också det? 😉

  3. Lina skriver:

    SV: Mysigt!

  4. Ping: En trefaldig lever! | Drillemor

Vad säger du om det?

