Har du hört (läs: läst) det förut?

Nu har jag tagit igen mig från förra veckans långpromenad med tillhörande gungbrädegungning och tänkte visa upp ett armband jag gjorde för flera veckor sedan, men som jag av någon anledning haft en lång startsträcka att fotografera….

Mönstret är lite inspirerat av mönstret på en virkad hyllremsa som jag snubblade över en dag. Inte remsan alltså. Utan mönstret. Du fatttttar. Eftersom jag är en lat metmask så tänkte jag ”Hyllremsor? Det är många meter! Let’s do an ARMBAND! *mad happyface*” och prototypen för en ny liten design var född. Såhär bidde det:

   

Jag har gjort ett antal armband tidigare ([1], [2], [3]), jag vet… Det är dumt att jag är så lat och inte gör något bättre än det för det är ingenting jag använder, men det går ju så fort! Snabbt är bra! Hastigt ihopslängt är bra tänkt! (Nu kommer jag inte på fler synonymer utan att fuska eller tänka efter närmare så det får räcka.)

Jag gillar att upptäcka nya funktioner på bloggen, så tänkte låta alla mina två läsare svara på en poll eftersom jag inte kan bestämma mig för vad jag tycker om einen wiss detalj på handledssnöret. (Nu ska ni jubla över chansen till att påverka i en sådan stor fråga!) 


Tack i förskott, höhö… Adjö!

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Har du hört (läs: läst) det förut?

  1. Bandet kan du ju byta efter färg på kläderna….

  2. Sanna skriver:

    Jag tyckte att förra veckans promenad var mycket trevlig, och den skulle nog gärna vilja upprepas…

  3. Sanna skriver:

    SV: Vi får väl helt enkelt säga: Det näst bästa är inte bra nog för en Sanna 😉

  4. Lina skriver:

    SV: låter inte helt orimligt 😛 kan ju vara sånt som löser proppar?

  5. Lina skriver:

    SV: Och det är ju inte bra

  6. Lina skriver:

    SV: Hahah ja lite! jag vill bli lika smart och duktig som hon 🙂 drömma kan man ju..

Vad säger du om det?

