Traditioner är till för att följas

…har någon sagt mig. Jag är inte den bästa på det, men vissa utvalda saker är svårrubbade!

Valborgs- och första majfiranden är sådana saker! Sedan jag var 10 så har jag nog inte missat att vara med ungdomsmusikkårens marscher och konserter på Valborgsmässoafton, på den långa vårväcktsmarschen genom staden och leda täten för demonstrationståget den första maj. Och om jag någon gång har missat det, så har det säkert varit under stora protester och gnäll.

Så, det här året var inget undantag. Vi hade premiär för de nya drillprogrammen, vilket betyder att det blir många fel och konstiga tapp, hehe… ett av programmen på Valborg fick vi liksom konstruera under tiden vi höll på då halva gruppen saknades och vi glömde lite koreografi. Oerhört spännande. Här är ett smakprov från Showgruppens ”Isn’t she lovely” från uppvisningen efter demonstrationståget. Kuriosa: ungefär två timmar innan detta uppträdande var det nästan dags för avmarsch. Då snöade det. Fler filmklipp hittar ni på Linas youtubesida.

De hängivna UMK-fansen ser säkert att vi inte ser ut som ni är vana vid. Ni har rätt, för vi har nya uniformer. Bytet gick så att säga inte helt friktionsfritt, men jag är nöjd och glad ändå. En röd klänning är lättare att hålla snygg än en vit, av någon outgrundlig anledning. Uniformsbytet innebär dock tyvärr att mina amigurumis inte längre är aktuella, stackarna.

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Drill och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Traditioner är till för att följas

  1. Sanna skriver:

    Jag lade märke till kläderna innan jag läste att du skrivit om det (och innan jag tittat på filmen)!
    Innebär det att jag är ett hängivet MUMK-fan?

  2. Sanna skriver:

    Nya Pjux också ju. De där så lite skönare ut än stövlarna.

  3. liz skriver:

    Woho fär nya uniformer och att kameramannen använde stativ 😀
    Fint dessutom!

    • Drillemor skriver:

      Haha, thank you! Stativ är bra grejer, synd bara att de tar sån plats när de ska släpas runt!
      Gillar avataren som du brukar få btw 😛

  4. moder skriver:

    Du HAR ALDRIG missat Valborg och 1 Maj firandet!

  5. Sanna skriver:

    SV: Jag tycker inte att jag har så mycket lokalsinne. Var ute och gick en sväng i Uppsala, och jag kände mig bitvis lite lost. Jag hade nog dock hittat tillbaka om jag hade varit tvungen. Men det kanske inte hade varit närmaste vägen.

Vad säger du om det?

