En trefaldig lever!

Och här kommer en bild på det också.

Jag tänkte att det kanske är på sin plats att skriva ett sista blogginlägg som tjugoåring (men bara kanske). En tid för reflektion! Nu tar vi fram våra mest smickrande speglar (inte den där hemska som hängde i Idans gamla lägenhet, med andra ord) och betraktar oss själva lite.

Okej, ni behöver inte göra det, men jag gör det i alla fall. Annars blir det liksom inget inlägg, jag har inga andra ideer idag.

På dessa år har jag hunnit med att:
• gå 13,5 år i skolan
• drilla i snart 12 år
• …varav nästan 6 år i Showgruppen
• …och 4 år som tamburmajor (wow, jag börjar nästan känna mig som en äkta, gammal musikkårsnörd. Is this a good or bad thing? Nu går vi vidare till ickedrilliga saker, känner jag bestämt).
• ha hand om 5 katter: först Tusse, sedan kom Kalle och Findus, Mimmi kom sen och sist Tindra. Kalle, Mimmi och Tindra är den nuvarande kattmaffian vilket jag hoppas de fortsätter att vara länge till. På bilden är min första misse: Tusse.
• äga tre kaniner. Nalle-Maja och Lill var de första; två egensinniga systrar. När Nalle-Maja dog fick Lill en ny vän i vad vi trodde var halvangoran Gosan, men som senare visade sig vara Gosen (det var traumatiskt för lilla mig…).
• träffa ett helt gäng med bra människor! Sannanasen innehar det nuvarande rekordet med att ha stått ut med mig i *räknaräkna* 8 år. Tur att vi inte träffas varje dag längre 😉 De som jag träffade och umgicks med dagligen nästan sedan jag föddes tills dess att jag flyttade från schtan, ca 12 år, har jag knappt pratat med sedan dess så de räknas inte. Sorry girls! Men det var kul så länge det varade!
• flytta 3 gånger. Inte så farligt egentligen. Kanske får öka det till 4 snart?
• ha noll fasta anställningar.
• nu börjar det bli tråkigt att lista, säkert ännu tråkigare att läsa. Slänger därför in ett fult ord att förundras över: Besiktiga. Det ordet har jag avskytt sedan jag insåg att det inte hette besikta. Kanske… 5 år?
• skaffa mig diabetes. Snart treårsjubileum! Det ska vi fira med…. lösgodis, tror jag.
• lägga ut 84, varav 50 synliga för alla, klipp på youtube. Det firar vi med ett exempel:
• vara på besök i Tyskland*7, Schweiz, Tjeckien och Ungern*2. Även rastat några gånger i Danmark. Jag hade ju bestämt mig för att inte lista mer om mitt drillande, men alla resor utom de till Ungern har varit med musikkåren. Är jag ett hopplöst fall? Jag tror det. Därför slänger jag nu in att jag lyckats…
• …tävla tre gånger i drill. Två gånger i duett senior, på Kulijul-drillen dec 2008 och Knalledrillen 2009, och en gång i team senior nu i julas som det står om här.
• se 15 säsonger av dans-serien So you think you can dance. Denna punkt är jag mycket stolt över.

Ja, jag kanske ska ge mig där? På topp, liksom.

Om vi ska ta en titt på statistiken och sedan förenkla den en aning(=mycket, jag blev för lat när jag såg alla siffror på SCB:s sida och fick även några flashbacks från högskoleprovets DTK-del) så kan en kvinna som föddes 2010 räkna med att bli 83 år om hon bor i Östergötland. Vi säger att det är ungefär detsamma för mig som tittade ut 1990. Då har jag alltså levt 21/83≈0,253, ca 25%, av mitt liv och hunnit att både lära mig att prata, gå och att vara något så när socialt anpassad och dessutom gjort allt det där på listan ovan. Inte illa pinkat va? Nej, jag trodde väl inte det.

Ett trefaldigt leve: jag lever (tro det eller ej)! Hurra, hurra, hurraaa!

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till En trefaldig lever!

  1. Malin Karlsson skriver:

    Grattis ännu en gång!
    Det som jag reflekterade mest över i denna text var.. Ska ni flytta?!
    Stod ju att det kanske skulle bli en fjärde flytt. Innebär det flytt för bara dig eller hela familjen? 🙂

  2. mor skriver:

    Hipp, hipp, huuurrrrrraaa på din födelsedag! Den största dagen i mitt liv när Du kom till oss.
    Kram gumman.

  3. Sannanasen skriver:

    GRATTIS; GRATTIS!
    Attans, jag hinner ju inte ifatt dig. Knappt har jag hunnit bli 20 innan du bestämmer dig för att bli 21.

  4. LillaLina skriver:

    Hej hej! Kikade in här och måste säga att du har en superfin och framförallt rolig blogg 🙂 Ska nog samtidigt erkänna att det nog är lillen här som är skyldig till att din virkade figur blev kvarlämnad i den stora staden Budapest stackarn…!

  5. Sannanasen skriver:

    SV: Ha, Ha, Ha… Haha :D.

    Det var ju lite ökning av folk i hålan i helgen, men vi konstaterade att det ändå var skillnad mot en större stad: Det var fortfarande (mest) bönder här.

  6. Sannanasen skriver:

    SV: Ja, snart är det bara ett år kvar!!! Så skönt det ska bli att slippa pluggandet ett tag.

Vad säger du om det?

