Hjärtepilligt!

För någon vecka sedan snubblade jag över en blogg där några hade dragit igång en liten kampanj för att samla in små virkade katter för hjärtopererade barn. Målet var 100 stycken, men redan efter 20 dagar var det målet uppnått. Det nya målet tror jag är 500 hjärtekatter, och det ser ju inte ut att vara helt omöjligt. 🙂


Klicka på bilden för att läsa mer.

Jag är inte direkt något helgon som alltid sysslar med välgörenhet och grejer, men virkning är ju så att säga min grej. Så, varför inte kombinera ett intresse med ett gott syfte? Said and done: TiMiKa är född. Den fick namnet av kattmaffian här hemma. För att slippa virka tre stycken katter att namnge så slog jag ihop allt i en. Aaah, Latmask är mitt (och Mimmis) mellannamn.

Mimmi och Timika är helt klart bästa vänner… eller, okej, Mimmi var inte överlycklig över att störas i sovandet.

Nu ska vi bara se om fröken Drillemor Latmask-Én kommer få iväg hjärtekatten till sitt nya hem i Göteborg snart, gärna innan projektet avslutas någon gång i framtiden. Jag lämnar inga garantier… hur som helst så var det ett lite småkul virkprojekt. Mönstret är jätteenkelt att följa och finns på engelska och svenska. Hjärtmönstret finns på hemsidan om du scrollifierar ner lite. Tjopp tjopp, kom igen nu!

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Hjärtepilligt!

  1. moder skriver:

    SÅ gulligt! Den bilden vill jag gärna ha…

  2. Sannanasen skriver:

    Skicka, skicka! 😉

  3. Sannanasen skriver:

    SV: Zonterapi und so weiter var inte ett dugg läskigt. Faktiskt :P.
    Haha, det heter BLUP. Det är någon form av förväntat avelsvärde.

  4. Sannanasen skriver:

    SV: Jag vet inte om det var så underbart faktiskt. Så där dags, det var ju inte tidigt alls ;).
    Hmm, jag råkade dessutom läsa lite fel 😛

  5. SV: Haha ja, det finns ju bättre saker att banta än plånboken om man säger så 😛

  6. Ping: Hjärtekatter går till mitt hjärta | TASSA IN HOS

  7. Ping: Hej! Minns ni mig? | Drillemor

Vad säger du om det?

