En alien till mor

Eller, hur blev det där nu? Så vitt jag vet är mor min inte en alien. Däremot så fick mor en alien idag! Även om jag måste erkänna att det förstnämnda skulle vara aningen mer intressant.

Det har ju varit ett sådant här konsumtionsjippo igen; en dag då blomaffärerna säljer fyra gånger mer än vanligt (minst (ja, vi var där och kontrollerade. Långa köer? Yes indeed!)) och parfym- och smyckesaffärer fylls av köpglada söner och döttrar. Så, för att inte hjälpa samhället att gå runt såhär i lågkonjunkturstider, gjorde jag en egen liten pryttelmoj för att ära stora mor.

May I introduce to you: Lilla Alien! (OBS! Ej att förväxla med Lily Allen.)

Lilla Alien är direkt kopierad, färgsättning och hela biddevippen, från ilkkadesign.blogspot.com/alien. Ögonen är knappar som jag sytt fast. Det går supersnabbt att virka, så länge man har något så när smidiga fingrar, för det är väldigt smått. Kunde inte ens få in mitt lillfinger i benen när jag höll på att virka, men bör annars vara en enkel match för de flesta. Annars kan man ju alltid ta extra tjockt garn…

(Lilla Alien var lite smått motsträvig till att hålla hundkexet, främst för att hen har så korta armar och lider av pollenallergi, men med hjälp av handklovar, mild övertalning och Clarityn så gick hen till slut med på det.)

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till En alien till mor

  1. moder skriver:

    Tack! Tack för Lilla Alien och beklagar om jag gjort dig besviken när du nu konstaterat att jag inte är en alien…(hur du nu kunnat tro något sådant?!). Såg att Lilla Alien har varit och plockat nya blommor idag – fint!

  2. Sannanasen skriver:

    Frågan är om det inte är dottern som är en alien ;).

    Men Lillemor, det hade väl varit bättre att ge alien loratadin istället, samma substans men mycket bättre pris!

  3. Sannanasen skriver:

    SV: I say sooo! Precis. Du skulle frågat först! 😉
    För en annan har ju klarat egenvårdstentan och ska få ge råd på sitt jobb i sommar!! 😀

  4. Sannanasen skriver:

    SV. En annan hade väl kanske börjat fundera på om en annan kanske ändå skulle hålla sig till hästtillverkning…

Vad säger du om det?

