Kaniin te titta in?

Nu är det två år sedan jag tog studenten. Tjoho! Och inget vettigt har jag gjort på de åren heller. Hm. Vi går vidare.

I år tar en släkting till mig studenten och jag åtog mig uppdraget att virka en studentpresent, så jag har suttit ute i solen och snott ihop en liten blå kanin. Mönstret kommer från stjernfalls.blogg.se/kanin. Kolla in de andra mönstren som hon har på den bloggen; det blir både gulliga produkter och det är en supersöt layout! Tidigare har jag gjort ett hjärta och en (minst sagt) mindre lyckad gris därifrån, och Sannanasen har frångått sitt hästmakeri och håller på med elefanten. Så! Nog med reklam.

Studentmössan virkade jag ihop på frihand. Den är lite skev och trång men med lite nål och tråd gick det att få fast den på stackars ninens skalle. Vill man vara fin får man lida, kanin! som det heter.

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Kaniin te titta in?

  1. Sannanasen skriver:

    Vill man bli fin får man lida kanin var något nytt i min värld :P.

  2. Så fin! Och coolt att det blev en liten studentkanin 🙂 Hoppas att mottagaren blir glad 😀

  3. Sannanasen skriver:

    SV: jooo, absolut. Vem studentar?

  4. Sannanasen skriver:

    SV: Havre arton då??

  5. Sannanasen skriver:

    SV: Korn 20 kanske man inte heller ska nämna…

  6. Sannanasen skriver:

    SV: Röd är fint på hästar, inte på sannor.

  7. Sanna skriver:

    SV: Kan man knaske eventulett få låna boken, knaske?

  8. Ping: De förökar sig som… | Drillemor

Vad säger du om det?

