Om hus som inte är hem

En av mina pryttelmojar har fått flytta hemifrån! Han hade i och för sig redan ett eget hus, i och med att han är en sköldpadda, men nu har han fått flytta till en ägare som förhoppningsvis inte behandlar honom lika illa som jag har gjort. Han har nämligen spenderat sina dagar nedknölad med andra halvfärdiga projekt i en påse, och detta enda sedan han skapades back in februari! Ack ack ack.

Ida har för ett bra tag sedan flyttat till ett eget litet ställe, och först nu lyckades Sannan och jag ta oss en sväng dit på lite inflyttningsparrrty. Såhär såg paddis ut innan vi skulle åka, all dressed up med rosett och allt:

Vi roade oss i några timmar, Sanna främst med sin flugsmälla, genom att laga tacos, konstigt nog inte genom att dricka te (vad tänkte vi med??) samt mumsa i oss en massa (småsura) jordgubbar. Vänstra sidan av mitt ansikte fick sig en riktig work out där ett tag med gubbarna medan den högra sidan inte riktigt brydde sig om hur surt det än var. Konstigt.

Nu fick jag tydligen ta över stafettpinnen, så nästa gång är det jag som ska sammankalla till möte här hemma och detta innan ”sommaren är slut”. När nu det blir. Godnatt och tack för idag!

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Uncategorized, Virkat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Om hus som inte är hem

  1. Sannanasen skriver:

    Vi glömde både te och popcorn!

Vad säger du om det?

