*Sjunger* -Nu blir det lördagsmyyys!

Det var länge sedan jag överöste bloggen med youtubeklipp och eftersom jag saknar andra ideer att blogga om så får det vara dags. Så; koka ditt te, häll upp chipsen och stäng av mobilen: it’s YOUTUBETIIIIME!!!

Vi börjar med lite musik för att, så att säga, ”set the mood”. Här är Outcast/Janelle Monae med Call the law. Jag är ju lite dansskadad, och den här låten får mig alltid att tänka på någon mystisk, mörk jazzkoreografi…. Mmmm!

Här kommer det lite dans från mitt absoluta favoritprogram, alla kategorier: So you think you can dance! Kameravinklarna förstör dock en del, men man kan inte få allt.

Och ingen drillemor utan drill! Här är Frankrikes team på VM 2010. Nog den enda drillkoreografi som jag fått gåshud av i slutet av uppträdandet. Den uppmärksamma ser att det finns en svensk flagga med i bakgrunden, och faktum är att Sverige faktiskt sände några starter till VM. Om jag inte minns fel kom åtminstone en av juniorsolisterna vidare till finalomgången. Inte illa för lilla Sviiden!

Vad sägs om att bryta av med lite musik nu? Japp, det tycker jag med. Fleetwood Mac? Yes, perfekt! Roll it!  

Man ska spara det bästa till sist, va? Det här är, som man säger på cooliska, bra skit!!! (Så bra att det förtjänar multipla utropstecken. Då är det inte dåligt alltså!)

Det kanske räcker för den här gången? Tack så hemskt mycket för att ni kom till min lilla filmkväll/-eftermiddag/-morgon/närninuläst, (nästan) alltid trevligt med sällskap! Lämna en kommentar eller tre med vad du tyckte, och du kan ju slänga med lite bra tips på samma gång. Auf wiedersehen!

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Drill, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till *Sjunger* -Nu blir det lördagsmyyys!

  1. Lina skriver:

    SV: Haha vem vet? Kanske något att satsa på!

Vad säger du om det?

