Giraffmiraklet

Min giraff är färdig! Jubel, applåder och fem kors i taket! Vi tar historian från början…

I början av juni började Sannanasen bli lite trött på att virka hästar, och bad om lite tips. Således började jag rota runt i alla hörn på internet för att hitta lite enkla och roliga saker att virka. Såklart var det inget jag hittade som dög åt henne 😉 men jag hittade världens gölligaste giraffmönster åt mig i stället!

När alla delar till giraffen var virkade började jag tycka att den var ganska gräslig, vilket gjorde att motivationen sjönk… och när benen var monterade och jag upptäckte att den blivit både kobent, hjulbent och hade Bambi på hal is-syndromet så fick den helt enkelt stå där med resten av delarna fastnålade och skämmas.

Tills igår! Fick ett tokryck och nu är den klar (och det tog inte mer än tio minuter). Fortfarande inte den vackraste av giraffer, men det behövs lite måndagsexemplar för att de andra ska se bättre ut, och han är lite småcharmig.

Om du vill glänsa med dina giraffskaparfärdigheter så finns mönstret på ianyckelpiga.blogspot.com/giraff-monster. Lätt att följa! Observera att det går åt rätt mycket garn.

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Giraffmiraklet

  1. mariamelon skriver:

    Nej men oj, vilken söt liten giraff! 🙂

  2. Sannanasen skriver:

    Jag började ju med en elefant… Men det gick åt skogen, så nu är jag tillbaka på hästar igen. Fast det var länge sedan någon blev klar.

  3. fiffi skriver:

    Den där håller jag på med, fast jag fattade fel i mönstret så min lär nog se lite kul ut. Men din blev ju helt underbart söt!

  4. Ping: Undrens tid är inte förbi | Drillemor

Vad säger du om det?

