De förökar sig som…

Ännu en småful filur med låg intelligensnivå har flyttat in i mitt rum (lika barn leka bäst heter det ju av en anledning, och ja! – vi trivs ihop), denna gång i form av en blå kanin. Som tur är har den ett stort hjärta som väger upp luddhjärnan.

Självklart är den lite skev, har ojämt mellanrum mellan ögonen och olika långa öron men det är liksom lite min grej… har jag märkt. Någon gång ska jag lära mig att bli nogrann! Kanske.

Kaninmönstret kommer från http://stadshimmel.blogspot.com/kanin. Istället för att limma på tyg och grejer så virkade jag alla detaljer och sydde även dit en mun/nos. Enkelt mönster, tänk bara på att du ökar/minskar 6 ggr per varv, då det inte står hur många maskor du ska ha i slutet av varje varv. Mönstret på ♥ kommer från http://ianyckelpiga.blogspot.com/hjärta. För att göra hjärtat lite mindre gjorde jag tio halvstolpar i stället för stolpar på första varvet.

Har du gott minne så vet du att jag gjort en blå kanin tidigare. Här är en liten länk till den, ifall du vill jämföra eller få ett alternativt mönster om du är på mönsterjakt!

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till De förökar sig som…

  1. Anna skriver:

    Åh vad fin den blev! Underbar färgkombo! Och jätteroligt att du länkade till den, är så roligt att se tolkningar!

  2. Lovisa skriver:

    Vilken underbar luddhjärna! Haha nej han ser alldeles lagom smart ut, jättefin! 🙂

  3. fiffi skriver:

    Så himla söt! Jo det är riktigt kul att börja dansa igen! har verkligen saknat det! Vad gör du nu för tiden (förutom att virka underbara djur)?

    • Drillemor skriver:

      Din sida bråkar med mig, så vet inte om den postat svaret redan, mutter mutter mutter…

      SV: Tack 😀
      Här händer inte mycket som vanligt! Drillar en del och tränar ett par grupper, och i helgen var det träningsläger med hela musikkåren. Innan jag funderat klart på vad jag vill bli kommer halva gamla klassen vara färdigutbildad! 😉
      Giraffmönstret var himla långtråkigt, men blev helt ok när den var färdig. Du får fixa en bild sen när din är klar!

  4. fiffi skriver:

    Jo då det postades 🙂 med tanke på att man planerar resten av sitt liv så bör man nog fundera en gång extra 🙂 Håller helt med angående giraffmönstret, (fast jag tyckte det var roligt i början då det var första gången som jag faktiskt gjorde som mönstret sa) men det blev grymt tråkigt när det inte ”hände något” i mönstret, samt att jag nyligen insett att jag gjorde fel… men det har jag gjort en fiffi-lösning på 😀

    Kram

  5. Sanna skriver:

    SV: Tack så mycket du!

  6. Sanna skriver:

    SV: Jaså, hade det det? Det vet jag inte om jag tycker…. 😉

Vad säger du om det?

