Heeeelt koko!

Pillade för ett tag sedan ihop ännu en uggla. (Nej, jag vet fortfarande inte vad jag ska använda dem till, tackar som frågar.) Lättare än såhär blir det inte!

När jag virkade denna så kikade jag på bilden från kungenomajkis.blogspot.com/hoho, där du också hittar mönstret om du vill testa dina vingar.

Ugglor är berömda för sin goda syn och som wikipedia säger: ”Ögonen är placerade frontalt för stereoskopisk syn” (dvs djupsyn, utan 3D-glasögon!). Därför är det smått ironiskt att fotot är så oerhört pixligt. 🙂

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Heeeelt koko!

  1. fiffi skriver:

    Vet inte om jag tycker det är så flott med c-uppsats, men ska bli grymt skönt när den är klar. Jag saknar också björkö!

  2. fiffi skriver:

    Jo jag funderade på en grej… hittade detta mönster: http://www.flickr.com/photos/sugarelf/3890727839/ och blev lite sugen på att virka det, men hittar ingen beskrivning. Jag vet ju att du är bra på virkning, tänkte om du hade några tips? kram

  3. fiffi skriver:

    Tack för virktipset!

  4. hennihenni skriver:

    Jättesöt uggla, kunde kanske bli en nyckelring?

Vad säger du om det?

