Undrens tid är inte förbi

Äntligen något nytt att visa upp! Tro det eller ej, men jag har varit för upptagen för att hinna drälla runt och virka ett tag. En ytterst märklig känsla…

Giraffen från detta inlägg har alltså fått en kompis och imorgon flyttar de båda till var sin dregelmaskin, även kallade barn. Giraff nummer två är gjort i ett mycket tjockare garn än den första jag gjorde, och för att undvika att få en jättestor och en pluttig giraff så använde jag den färdiga som mall. Det gick dessutom snabbare att virka…

Den blå giraffen är alltså inte helt efter konstens alla regler, aka mönstret… men den eminenta grunden som den första är gjord efter kan du finna här: ianyckelpiga.blogspot.com/giraff-mönster

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Undrens tid är inte förbi

  1. LillaLina skriver:

    Jättefina giraffer!! Får du mer tid över nån gång och inget att göra får du gärna virka kafferepssaker, typ kanelbulle, princesstårta, semla, chokladboll eller liknande… Elliot tycker det är jättekul att låtsasfika och blir lite väl på låtsas utan något alls på de små tallrikarna 😉 Han kan önska sig sånt i julklapp!

    • Drillemor skriver:

      Tack! 🙂
      Tanken har slagit mig… det finns massor av söta mönster på det, så om jag bara får tummen ur någon gång så ska jag prova hur sötsakigt det blir 😉 Både glutenfritt och diabetesvänligt lär det ju bli i alla fall!

  2. Sanna skriver:

    Tycker nästan att det blev bättre med tjockare garn….
    Dregelmaskiner…. Ja, du Lillemor….

  3. fiffi skriver:

    Va bra den andra blev! (och den första också så klart, men det vet du ju redan 😉 )
    KRAM

  4. Moster skriver:

    fina små giraffer.Väntar stort på att få någon god kaka i julklapp.
    kram moster

Vad säger du om det?

