En tubtur till Skåne

I helgen var jag på kurs i Staffanstorp för att gå ännu ett steg i tränarutbildningen i drill. Gruppen som jag började gå stegen med har undan för undan minskat, så vi två som är kvar har fått vänta in nästa ”kull” av TUB:are och nu blev det då äntligen dags.

Självklart var SJ-tåget jag skulle med försenat redan när jag skulle stiga på, så missade bussen jag skulle med från Lund. Men vem är förvånad? 😉 Väl framme tog jag en liten promenad i omgivningen för att hitta skolan vi skulle vara i. Vet inte riktigt hur sen jag blev sedan, men fram kom jag!

Dagen flöt sedan på med massa prat om anatomi och hur duettkoreografier byggs upp. De andra kursdeltagarna är duktiga tävlingsdrillare till skillnad från mig, men de var snälla och hjälpsamma och mitt självförtroende dök inte i botten som det lätt kan göra under sådana omständigheter… 😉 De flesta av oss på kursen sov sedan hos drillförbundets ordförande tillika kursdeltagare, och kvällen avslutades med inspelat Idol, ställaomklockor-diskussioner och yumyummig pastasallad från en pizzeria.

Dag två fortsatte i samma anda och framåt 15 var det dags att avsluta. Vi som skulle med bussen till Lund fick skjuts till busstationen och efter en busstur och en kort väntan var det bara den låååångtråkiga tågfärden hem kvar.

Nu ska det bli spännande att se om jag lyckas fixa hemuppgiften så både jag, drillare och bedömare blir nöjda… en styck duett ska koreograferas med allt vad det innebär! Tjoff pang bom för det!

Här får ni ett litet smakprov på en duett som vi diskuterade under kursen. Tror jag visat den förut i bloggen, men den är tillräckligt fantastisk för att visas igen!

Stort tack för en bra helg! Den var alldeles för kort!

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Drill och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till En tubtur till Skåne

  1. fiffi skriver:

    SV: Tack! jag gillar dom verkligen!

Vad säger du om det?

