Dagen före dagen innan dagen efter

Snart kan jag äntligen få visa upp vad jag har virkat för vrickade saker till jul! Tjoho, som ni längtar va? 😉 Alla två som eventuellt läser, alltså.

En pryl jag ägnade mig åt under musikhjälpenveckan som till slut inte blev någon julklapp är den här pyramidpåsen. Kunde helt enkelt inte slå in den, för mina egna diversegrejer som skräpade på skrivbordet hittade ner i den hela tiden, som exempelvis lite knypplade spetsar som man kan se skymta fram… Pyramidpåsen är för övrigt släkt med giraffen Affe den tredje som man kan läsa om här.
 

Receptet på prylslukaren kan man hitta på ianyckelpiga.blogspot.com/trekantigpåse. Superlätt att göra, men trååååååååkigt att sy fast dragkedjan!

God Helg till alla som bryr sig om sådant! Sov i tid nu så tomten kommer fort… och förlåt för min don’tmakeanysense-rubrik.

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Dagen före dagen innan dagen efter

  1. Ingela skriver:

    Det snöar ju här! God Helg!

Vad säger du om det?

