Converse all converse

Nu är det dags för det som alla väntat på! Det här är BÄTTRE än tomten! Det är…. *trumvirvel*
Försenad julklappsöppning på den eminenta Drillemor-bloggen!
(Jag bugar och tackar er för era applåder.)

Först ut i denna serie, i ett okänt antal delar, är klappen till den färskaste kusinen.

Tipp tapp, tipp tapp
det får komma sen
Så länge får detta
värma *********

 

Jag använde mig av mönstret från ravelry.com/baby-converse, vilket är på engelska, men mönstret finns också i svensk översättning på pysselkiisen.blogspot.com/baby-converse.

Det är inte allt för svårt att följa mönstret (jag gjorde f.ö. ”Black trim version”) men det förekommer några småpilliga moment där både en och två fula små ord försökte fly från mitt huvud. Jag använde mig av garnet ”Tilda” för första gången (rätt trevligt garn; väluppfostrat) och jag använde dubbel tråd för att få rätt storlek utan att behöva göra om mönstret.

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Converse all converse

  1. Sanna skriver:

    Tjusiga!
    Tilda har jag nog virkat i någon gång.

  2. fiffi skriver:

    Himla söta skor! tog skorna lång tid i förhållande till kaninerna? KRAM

Vad säger du om det?

