Ett hopplöst klapplöst inlägg

Idag så blir det ingen klapp;
då tomten varit lite slapp…

Hittade för bra länge sedan ett mönster på en tolvuddig virkad stjärna som länge fick ligga skräpande på min To Do-lista. Under musikhjälpenveckan fanns det massor tid att slå ihjäl, och det var då denna stjärna fick se solljuset…

Under lite efterforskningar till rubriksättningar fick jag reda på att lila stjärnor är en symbol för feminism. Det var ju lite intressant. Kanske. Varsågod för den infon.

Jag virkade min stjärna i spiral istället för varv, för jag har aldrig lyckats få till snygga övergångar när jag virkat varv. Förstår icke vitsen, speciellt inte om man jobbar med enfärgat eller multifärgat garn, är väl enbart vid randning som det kan vara någon idé? Det är också möjligt att jag är helt blåst, med tanke på senaste dagarnas stormar.

Lätt mönster att följa, men ganska rejält långtråkigt och kräver att man räknar rätt hela tiden (vilket jag inte gjorde, men jag fuskade till det ändå).

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ett hopplöst klapplöst inlägg

  1. Sanna skriver:

    Vad är det som händer här? massa blogginlägg ju!

Vad säger du om det?

