Att märka ord

Gott nytt år! Det här inlägget har fått vänta lite då folket jag firar nyår med ska få varsitt exemplar också, och det är ju alltid tråkigt med spoilers! Så; dags för ännu en del av den försenade julklappsöppningen! Vi går rätt på rimmet:

Att vara litterär
kan vålla besvär
som uppstår när
man glömt var man är!

  Allt började med att jag tyckte boken som jag köpte till det julklappspel vi kör, istället för att köpa klappar till alla, såg lite väl naken och tråkig ut. Därför gjorde jag ett bokmärke, och med tanke på innehållet tyckte jag att ett öga var passande. Lat som jag är broderade jag inte på blodådrorna, utan tog en röd penna.

Bokmärksvirkandet urartade sedan, och dagen innan julafton var pillandet i full gång! Hjärtmönster kan man finna större variant av här, och här är mariosvampen.

Paketet är eget mönster, likaså prinsesstårtan som är gjord på ”begäran” från moster:

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Vad säger du om det?

