For the beauty, the splendor, the wonder of my hair

Jag tror jag tappat virkstinget lite, för det har inte blivit något nyproducerat på hela året! Häromdagen fick jag för mig att rensa i projekthögen jag har. Där låg färdiga alster, halvfärdiga saker och små provvirkningar som antagligen aldrig kommer användas i en salig liten röra. Nu är det fint uppdelat i olika högar, och det får väl kallas en framgång?

I UFO-högen låg bland annat ett hårband som jag nu faktiskt lyckats göra färdigt. Tror jag började med det i somras, men när jag inte fick till blomman som jag ville gav jag upp. Det tog dock bara fem minuter att fixa problemet och hårbandet är nu förpassat till klarhögen!

Mönster kan man hitta här och här. Om man väljer att göra samma blomma som originalet ska man dock i varv 3 hoppa över tre stolpar och inte två som det står.
Hårbandet kanske blev lite väl gulligt för mig, men det var ändå småroligt att göra!

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till For the beauty, the splendor, the wonder of my hair

  1. Sanna skriver:

    Det där var ju inte RW 😉 !
    Men okej, Hair är okej! 😛

  2. Sanna skriver:

    SV: Hahaha! Det var ju inte riktigt den RW jag tänkte på, men helt okej för mig…

Vad säger du om det?

