Tant-work in progress

Jag har varit virklös ett bra tag nu. Nästan varje dag har jag slötittat runt på duktiga hantverksbloggare och försökt hitta något som passar mina önskemål: snabbgjort, inspirerande och genomförbart (med tanke på garnmängd och svårighet). Till mina fingrars glädje dök det ”perfekta” projektet upp i morse!

Jag känner på mig att tantometern slår i taket… men… äsch! Det blev en klassisk virkad duk; i knallcerise för att vara lite rebellisk. Mönstret hittade jag här, men jag fick inte riiiiktigt ihop det om jag följde det slaviskt. Jag satt och kollade på förstorade bilder och la till lite fasta maskor här och där för att få ihop det. Vi får kanske kalla det för en personlig tolkning.
 

Under arbetets gång så var allt superknöligt och såg definitivt inte dukigt ut! Efter lite överläggande med mig själv bestämde jag att det nog skulle gå att blocka ut efteråt och lät bli att ge upp. Nu står duken alltså uppnålad och väntar på att torka, och förhoppningsvis blir det inte bara en knöl av den.

Jag använde Cablégarn och virknål 2,5 och duken blev ca 20 cm i diameter.

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Tant-work in progress

  1. Sanna skriver:

    Jag har gått över på det där med att sticka istället. Men nu behöver jag nog egentligen inga mer raggsockor…

  2. Carina skriver:

    Hej o tack för besöket. Var duken krånglig för dig? Ser ju bra ut på bilderna i alla fall 🙂
    Tantometern hehe de var ett nytt ord. Jag ska kika in igen på din logg o kolla dina grejor.
    Ha det gott

  3. Sanna skriver:

    SV: Riktigt dålig stil av lånedatorn! ;).
    Och så blev jag så glad som hade hunnit få två kommentarer i min blogg, och så var båda från dig!

Vad säger du om det?

