Giftzvampen

Hur många gånger kan man sy en enkel och logisk söm fel innan man får det rätt?

Rätt svar: Många!

Hittade häromdagen en massa olika mönster på en japansk disksvamp, tawashi, som jag kände att jag var tvungen att testa. Det verkar finnas väldigt många olika modeller på dem, men den jag testade var den här. Den blev lite bullig och jag lyckades vid monteringen göra fel flera gånger TROTS att det fanns en video! Det suraste var att jag gjorde rätt första försöket men sedan tyckte att jag gjort fel när jag såg filmen. I-rri-terande!

Om man bortser från mina hjärnsläpp så är det superenkelt att göra en egen tawashi. Om man gör den lite större tror jag att de skulle passa utmärkt som duschsvamp också.

Överraskning!

Uppdaterad 17/9 2012 pga bruten länk. Samma mönster nu men på engelska.

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Detta inlägg publicerades i Virkat och märktes , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Giftzvampen

  1. Sanna skriver:

    Jag tror att förtydlingsetiketten behövs!

  2. Sanna skriver:

    Hahaha, nu såg jag överraskningen 😛

  3. Sanna skriver:

    SV: Jadu, det är ju frågan det. Har väl kommit fram till att köket (som är vitt) ska ha turkosa saker. Sovrummet (som är lite grågrönt) ska ha gröna saker (lite ljusgröna så där kanske). Vardagsrummet (som är beige) vet jag inte riktigt ännu….

  4. Sanna skriver:

    SV: Wie! Tack, så där lite i efterhand! (och för att samla på sig en kommentar till här. Jag måste ju ha skrivit flest i år också! 😉 )

  5. fiffi skriver:

    Sv: tack! Jag har börjat på en ny giraff… Men denna gång tog det lite drygt en vecka för bara kroppen, (det som tog över 3 månader senast..).
    Va kul att testa att virka något nytt. Disksvamp låter spännande, och fin blev den!

    Kramar!

Vad säger du om det?