Stop! In the name of sockar

För ungefär ett år sedan så stoppade jag strumpor för första gången.

Antingen är jag oerhört bra på att slita ut just strumpor, eller så är jag dålig på att laga dem?

Idag (eller okej, de senaste månaderna har det behövts…) var det hög tid att stoppa dem igen. När jag la kommentaren till modern att ”Det är snart mer stoppning än strumpa” svarade hon med att ”Det är då man stickar en ny fot”. Förstår inte aaaalls vad hon menar!
 

Som jag frågat tidigare, Sannanasen, kan du dela med dig av lite strumpstickarsjuka?

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Stop! In the name of sockar

  1. Sanna skriver:

    Avslutade en socka idag! Nu ska den bara få en kompis också.
    Du får komma och hälsa på mig sen och så får vi ha strumpstickarmaraton! Jag räknar ju kallt med att jag får inflyttninghjälp!

  2. Sanna skriver:

    SV: Wie! Cläry och Vojjan, ftw!!

Vad säger du om det?

