The Queen of Valborg

Det skulle man kunna säga om man var lite högfärdig, höhö…

De hektiska dagarna med Valborg- och Första majfirande är över för i år! Det är ju tradition att musikkåren ska ha fullspäckat schema dessa dagar. I år började vi säsongen i Mantorp med tjuvstartsvalborg den 26/4 och fortsatte i Mjölby på Valborg. Första maj inleddes med en vårväkt och konsert, följdes av en demonstrationsmarsch och konsert och avslutades med en riktig hinderbana till marsch i Motala. Den sistnämnda var lite spännande… jag gjorde bland annat en supertabbe när vi skulle gå iväg. Jag TYCKTE att det verkade knäppt att vi skulle gå innan demonstranterna till höger om oss gått, men jag tolkade alla tecken från dirigenten fel och satte igång ändå. Det löste sig ju och såg nog inte lika hemskt ut som det kändes, men ändå. Hur dum kan man vara.

För att återgå till titeln. På Valborg i Mjölby så var alla mina gruppmedlemmar som bortblåsta. Både jag och dirigenten var måttligt sura, men en halv minut innan vår låt, Queen greatest hits, bestämde jag mig för att köra själv. Nu är alltså solodebuten avklarad!

I playlisten ovan kan man se lite smakprov från våra dagar. Där finns ”Grease” med A-drill och stöd av mig, mer av ”Queen” och Show, de tjusiga B-drillarna med ”Mambo no 5” och så mina kära skitungar i C med ”YMCA”. Det här var C-drillens allra första showprogram, och jag är självklart stolt över dem, men nu ska det finslipas och rätas ut lite vissna armar bland annat så de verkligen kan och vågar bjuda på show i framtiden! 😉

För övrigt går dessa konserter till historien som de icke-kallaste i min ”karriär”! Frös inte alls.

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Drill och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till The Queen of Valborg

  1. Sanna skriver:

    Klart du är the Queen!

Vad säger du om det?

