Strö blott rosor för varandra

Jag har knappt virkat något på hela våren, men såg min chans nu när kusinerna hade skolavslutning. Jag har aldrig varit något fan av att dela ut rosor till höger och vänster när de ändå slokar och ser allmänt sorgliga ut dagen efter, så jag bestämde mig för att googla fram lite fina virkade rosor.

Blev totalkär när jag såg bilden här. Efter lite detektivande insåg jag att mönstret kom från en italiensk bok, men att det fanns monteringsvideos på youtube.

Med lite klurande så förstod jag hur de var gjorda och med lite eltejp, supertrasslig ståltråd och tålamod så blev det, till slut, två tjusiga rosor! 🙂

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Strö blott rosor för varandra

  1. Moster skriver:

    Hej!
    jag har sett dina fina rosor. Håller med dig,dom vissnar aldrig.Men du ska veta att det är 2 stycken som gillar dom. Har gått med dom länge
    Moster

  2. december skriver:

    The roses are so beautiful! I don’t understand anything you’ve written, but that’s okay – photos are far enough 🙂

Vad säger du om det?

