Sagan om en prinsessas tillkomst

Nyligen fick jag i ett plötsligt akuttråkögonblick för mig att börja virka lite igen, vilket jag inte gjort sedan skolavslutningsveckan. När jag tänker efter är det här ju en riktigt passande tidpunkt eftersom skolorna nyss dragit igång igen. Poetiskt!

Ackompanjerad av två äkta kvalitetsfilmer (Eurotrip och American Pie) kom Den Röda Prinsesskronan till. Mönstret hittade jag på mimejd.blogspot.se/mönster. Det är ingenting som är svårt att göra, det är bara att som författaren skriver hålla tungan rätt i mun och göra exakt som det som står! (Lättare sagt än gjort!)

Det är alltid lika spännande att se om det verkligen går att få något vettigt av den sladdriga och sorgliga skapelsen innan man har stärkt eller blockat objektet i fråga. Man får hålla tummarna… Jag kokade en lösning med lika delar socker och vatten där kronan fick bada. Hittade därefter en blomkruka som hade en passande form. Drog, slet och svor (nästan) i den stackars klibbiga garnklumpen för att sedan låta den torka. Och….

….tadaaaa!
Så blidde det en pjinsessa av det!

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sagan om en prinsessas tillkomst

  1. Mawjan skriver:

    Jag kan läsa det här hur många gånger som helst o kolla på bilderna om å om igen 😀 haha, det här måste vara ett av dina bästa inlägg 😀

Vad säger du om det?

