Ända in i kaklet!

Tadaaaa! Nu har jag varit virkig igen. Någon som känner för att kakla om i köket med lite mjukare och vänligare plattor än traditionellt?

Under en halv natt och några förmiddagstimmar kom min virkade kakelplatta till. Det var inte det lättaste att försöka sig på ett fransk mönster, men det gav mig möjligheten och kicken att lära mig att läsa diagram istället; mindre smärtsamt än Google translate… Det är ungefär trettiotolv fel på den, men om man kisar med ögonen så syns det inte så mycket.

Jag rekommenderar att de som vill testa använder två garner i liknande kvalitet… tror min ruta hade sett stiligare ut om inte det blå garnet var så mycket tunnare än det vita. 😉 Men är det en prototyp så är det.

Mönstret är uppdelat och här finns del 1, del 2 och del tre.

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Det här inlägget postades i Virkat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Vad säger du om det?

