Huvudsaken är huvudet på sidan

Hej och hå i stugorna! Här händer det inte mycket värt att skriva om, därav den stora bloggtorkan. Försöker väl på så vis kompensera för omvärldens flertaliga översvämningar. Så det jämnar ut sig lite, liksom.

Sen sist så har jag kommit igång med drilleriet igen. Vi har haft både träningsdag och ordinarie övningar. Har gjort lite nya program som vi tränar på och som verkar uppskattade, igår var väl första gången någonsin de bad om att få köra om programmen flera gånger…  

Idag har jag roat mig med att göra ett sidhuvud till bloggen. Saknar bra bildprogram på datorn, så det blev paintpilleri (högkvalitativt, javisst!). Därför är bilderna lite väl pixliga… men nu vet jag hur jag ska tänka för att få det rätt, om jag får för mig att fixa till det lite snyggare någon annan dag (vilket inte är så värst troligt).

Pixlig liten bild

Om Drillemor

Drilla och virka. Ja. Det är väl det jag gör. Tjo!
Detta inlägg publicerades i Uncategorized och märktes , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Huvudsaken är huvudet på sidan

  1. Sanna skriver:

    Den blev ganska du. Nästan 😛

  2. Liz skriver:

    Ladda ned Gimp, det programmet är rätt bra för bildbehandling faktiskt. Det har jag använt typ hela hösten när Photoshop kraschade för mig (det gick att ordna på 5min när jag väl fick tag på support… näst sista dagen i skolan). Fin sida för övrigt ^^

    • Drillemor skriver:

      Haha, jag hade en Lizmening i huvudet när jag höll på att förminska/painttortera bilderna; du hade lilla spelet på folk som inte gjorde det rätt någon gång för lääänge sen.
      Gimp ska kollas upp! (Y) Danke för tips!

  3. Sanna skriver:

    SV: Haha, det har du faktiskt rätt i, men det kan ju vara kul att ha lite fler som läser.

  4. Sanna skriver:

    SV: Oups. Ibland går det lite fort… Menar du Isberga? Eller Askur? Eller kombinationen?

Vad säger du om det?